wtorek, 1 kwietnia 2014

Loty na Wyspy Kanaryjskie

Jako że jestem świeżo po urlopie, trochę naszukałam się lotów i już wiem mniej więcej co i jak. Szczęściarzami są ci, którzy mają dość kasy, lecą we właściwym terminie i lecą z Polski na Wyspy i mogą skorzystać z czarterów. Bezpośrednie bilety czarterowe sprzedaje aktualnie Rainbow Tours i TUI, Itaka tylko kilka dni przed wylotem (a nie każdy może brać urlop i czekać z kupnem biletów do ostatniej chwili). Najtańszy bilet kupiłam w grudniu 2012 - niecałe 400zł w dwie strony, w 2013 (też w grudniu) ceny były podobne. Niestety przez 90% dni w roku średnia cena na Kanary to 1000-1500zł, ale za to:
- wyloty z polskich lotnisk,
- 20kg bagażu w cenie,
- bezpośrednio, tylko 5.5h lotu,
- polskojęzyczna obsługa (nie żeby mi na tym zależało, ale dla wielu osób to plus).
Gdy pracowałam jako rezydentka, latałam Enter Air bo to oni obsługiwali nasze loty. Na forum.gazeta.pl jest mnóstwo narzekań na tę linię, a mi się nigdy nic negatywnego nie przydarzyło. Opóźnienia rozumiałam - niestety rynek czarterów mamy jaki mamy, a lotnisko na Fuercie czynne do północy nie ułatwia sprawy - opóźnienie półgodzinne może łatwo przerodzić się w 12godzinne, bo gdy wiadomo że samolot już tu nie wyląduje, po prostu nie wylatuje z Polski. Brak bezpłatnego jedzenia w samolocie też nie jest problemem o ile wiadomo to wcześniej (a latając z TUI wiadomo), płatne jedzenie niezłej jakości, obsługa bardzo miła, samoloty w średnim stanie ale nie jakieś ruiny tak jak piszą ludzie. Przykładowa cena najtańszego czarteru z Polski na Kanary (dzisiaj, 1.04) to 597zł (na Gran Canarię)

Niestety tym razem nie mogłam skorzystać z wygodnego czarteru, bo biura przestały sprzedawać bilety w jedną ze stron, tzn. z Wysp do Polski, sprzedają tylko Polska-Wyspy-Polska (przynajmniej taką informację uzyskałam w call center). Poza tym urlop zaczynałam w poniedziałek i kończyłam w piątek, a czartery do Wawy są w niedziele. Tym sposobem za prawie 500 jurków zmuszona byłam kupić bilet AirBerlin. Poza ceną - wszystko super. Duży samolot, sporo miejsca, tylko jedna przesiadka (do Wawy miałam jakieś półtorej godziny na przesiadkę, ale było opóźnienie i ledwo zdążyłam; w drodze powrotnej prawie 2 godziny), kocyki, poduszki, darmowe przekąski, film z niemieckim dubbingiem w trakcie lotu. Jeśli komuś nie pasuje czarter - jak najbardziej polecam lot AirBerlinem.

Mogłam też wybrać któreś z lowcostów, np. Ryanaira, i przesiadkę w Hiszpanii albo w Anglii. Szukałam Hiszpanii żeby zredukować koszt biletu 50%zniżką dla rezydentów, ale niestety - musiałabym spędzić kilka dni w podróży, bo przykładowo przyleciałabym do Barcelony w poniedziałek a lot do Polski w środę, poza tym dodając cenę bagażu i noclegów - wyszłoby mi tyle samo (albo i więcej) co AirBerlin.

Szukając lotów korzystałam z:
- fly4free.pl
- kayak.es
- tui.pl (o dziwo najtańszy bilet airberlin znalazłam właśnie tam)
- skyscanner.es

To kto i kiedy mnie odwiedza?:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz